SVERIGES NATIONALDAG !

Ja, idag är det som sagt sverigensnationaldag..
å danne fyller 13, grattiiiis !
de va ju chyst att jag klämde in ett litet grattis där tycker jag ? (:

Jag börjar med igår..
Klassen möttes helv utanför simhallen.. 
egentligen skulle vi betalt för att komma in själva men så typ vare pengar kvar sen klassresan så ingen behövde betala. fett naaajjs ! ;)
De första alla gjorde var typ å hoppa i hopptornet..    de va fett kuul ! (a)
Sen efter att tag typ red jag på erikas rygg å mötte filip på en "duel"..  haha de va fett kul..  man jag förlora :´(
Jag ville ha revansh (stavning ? ) men håkan  sa att vi "lät" för mycke satt vi typ höll på med en sån där sak som flyter på vattnet ist..  
De va as kul för typ först låg jag på den ensam..  sen kom typ kf å danne å vi snacka lite..  sen kom typ alla å samlades ruunt den å jag som låg i mitten..
Filip började typ "tafsa" på min mage så jag sa så här till honom:
- Jag vet att jag är tjock !
Å han typ sa AS högt så här :
- NEJ, DU E FAN SMALAST I KLASSEN !
Å faan gissa om de pinsamt när alla va där lixom, hah :S
Sen typ putta nån mej satt den där flyande saken flög iväg å träffa en gubbe i huvet *oobbbbs :/ *
Så håkan blev typ as arg å ba:

NU GÅR NI GENAST UPP UR BASSÄNGEN  !

Å vad skulle vi göra lixom ?
Men vi skulle typ ändå gått upp för att inte missa lunchen i skolan så de gjorde inte så mycke..  typ ett par minuter skillnad lixom  ?

Eftersom att man inte behövde betala till simhallen så hade ju alla sin tjuga kvar så jag, erika, Anna. e å Sara drog till ICA i bandhagen på rasten å köpte godis.. haha, (a)
När rasten var slut så vare film..  Filip å ett par till killar i klassen hade typ tagit med några filmer men vi fick inte e på dom i klassrummet för de e typ mot lagen eller nåt så håkan hade två filmer vi fick rösta om som var tillåtna..
De va typ Hata Göteborg å sen nån annan knäpp film ?
Tolv röstade på Hata Göteborg å elva röstade på den andra "knäppa" filmen så Hata Göteborg vann..
Jag röstade på Hata Göteborg om de e nån som undrar..  ?
Alla i klassen hade med sej popcorn eller chips å godis mm..  
Jag typ åt as mycke av mitt i början på filmen å va as mätt efter typ en kvart.. å precis då kom håkan in med varsin sån där liten chipspåse å typ dricka till klassen men jag gav bort min chips å slängde hmer än halva av de jag tog med mej.. (a)
Höll fan på å spy efteråt asso..  :S
Filmen va fett rolig, men samtidigt konstig..
Men i mitten av filmen så började man fatta va de hela handlade om, den slutade fett konstigt men filmen hade en bra handling if.. 

Efter skolan drog jag, emma, bianca å andrea till fritids å åt mellis.. de blev raberberpaj men jag å emma va as mätta å höll på å dö när vi åt... Haha, Andrea å Bianca hämtade en till "rabarberpajsbit".. jag fattade inte hur dom palla ta en till bit :O

Drog hem vid typ fem å packade å sen drog jag till sofia..  Vi lämnade min packning hos henne å drog till globen..
Där åt vi på donken ( ännu mer mätt  ! :O  )..   medan vi satt å åt så kom typ sofias farfar förbi å började snakca om lite allt möjligt.. jag garvade som fan..   Men han var riktigt trevlig (a) ?

efter vi ätit så drog vi å titta på den röda stugan som sitter på globen, haha.. de såg as roligt ut.. 
Men va fan har man satt dit en stuga mitt på globen för ? :S

Efter de drog vi hem.. 
Vi kolla på teven först typ sen satt vi inne på datan typ as länge.. 
efter de va vi fottonördar ( ofc ! ).. 
Vi somnade typ vid halv två nån gång..

Sen idag vaknade jag å sofia typ samtidigt vid nio nån gång..
Vi åt pannkakor till frukost (a)
Sen drog jag hem för att byta om.. 
vi möttes typ efter en halvimme typ..
Vi joggade till alvsjö typ å tillbaka, har inte tränat på as länge å märkte att kondisen redan har börjat bli sämre, Men de va fett skönt att få jogga if..    (:

Sen har jag vart hemme typ..
De kommer bilder också men inte idag, glömde usbkabeln till min kamera så vi kunde inte överföra bilder från min kamera till sofias dator idag å min data funkar de inte på men de kommer.. 

Har ni set min nya header ?
De va Sofia som fixade den (a)

Nu orkar jag inte skriva mer, puss / Anna



De e jag högst  upp å Sofia längst ner..   (:


Sofia ritade av mej å skrev anna under å jag ritade av henne å skrev Sofia (a)



vf inte slänga in en bild på svenska flaggan när man ändå håller på ?


Kommentarer
Postat av: ansi

ehm, filmen var ju jätte rolig? ^o)

2009-06-06 @ 19:45:18
URL: http://aelksnes.blogg.se/
Postat av: Anna

alla kanske inte tyckte som du ? :O

2009-06-07 @ 09:43:14
URL: http://annaaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0